Cirkuszpedagógiai Workshop

Workshop: mit is jelent pontosan manapság: egy adott szakterület iránti érdeklődők találkozóját, melynek célja, hogy közös munkával valami újat, valami innovatívat hozzunk létre.

A mi célunk a rendhagyó órák bevezetésével minden érzékszervre egyszerre hatni, bevonni és partnerként kezelni a gyerekeket, diákokat. Megtapasztaltatni velük, hogy az oktatási rendszerben tanultak, hogyan hasznosíthatók a mindennapi életben. Gyakorlattá varázsoljuk, mindennapivá tesszük számukra a száraz tananyagot.

Ennek kapcsán hívjuk meg Önöket, pedagógusokat és pedagógushallgatókat egy cirkuszi délutánara, melynek keretében először megtekinthetik a Cirkuszi szomszédolás című előadásunkat, majd ezt követően betekintést nyerhetnek a rendhagyó órák szervezésébe, lebonyolításába.

Egy interaktív óra keretében megismerkedhetnek eddigi munkáinkkal, az órák összeállításával, kialakításával és eszközeivel. Célunk felkelteni az érdeklődést Önökben a programunk iránt, és ezáltal közösen tovább gondolkodni a jövőbeni lehetőségekről. 

 

Az workshopon való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, amelyre 2017. február 24. 14:00-ig volt lehetőség.

Az esemény időpontja: 2017. február 26. 15:00

Helyszíne: Fővárosi Nagycirkusz 1146 Budapest Állatkerti krt. 12/a.



Közoktatási intézménye, ahol tanít, vagy tanul:


captcha

RENDHAGYÓ ÓRÁK A CIRKUSZBAN

A Fővárosi Nagycirkusz 2016 őszétől különleges, a cirkuszművészet eszközeire épülő tanórákra várja azokat az innovatív, kísérletező kedvű pedagógusokat és diákokat, akik nem megszokott körülmények között kívánják átadni, elsajátítani a tananyagot.

A Nemzeti alaptantervhez kapcsolódó, az oktatási tematikához szorosan illeszkedő témákat dolgozunk fel a cirkuszművészet segítségével, az órák során a diákok az elméleti tananyag mellett megismerkedhetnek azzal a gyakorlati tudással, amely a fizika, matematika, biológia, magyar nyelv és irodalom definícióinak és képleteinek cirkuszi közegben való alkalmazása során tapasztalható, észlelhető.

-Hogyan alakul ki az egyensúlyérzékelésünk? Fejleszthető-e, s ha igen, hogyan? Miként válhat valaki kötéltáncossá? Mi játszódik le a szervezetben egy-egy magasdrót-produkció közben?

-Hogyan alkalmazza, s lépi át a fizika törvényeit a cirkuszművészet? Milyen szerepe van egy-egy produkcióban a súrlódásnak, vagy éppen a centrifugális / centripetális erőnek?

-Hogyan lehet egy irodalmi művet bemutatni a cirkuszművészet eszközeivel? Milyen szimbolika kapcsolhatja össze a verbális és non-verbális műfajokat?

-Milyen erkölcsi, etikai alapfogalmakat taníthat meg számunkra a cirkusz világa? Hogyan értékelődik fel a pontosság, a bizalom fogalma egy-egy életveszélyes produkció kapcsán?


A Fővárosi Nagycirkusz rendhagyó órái ezekre, s hasonló kérdésekre keresik a választ.

Amennyiben szívesen csatlakozna pedagógusként vagy osztállyal, tanulócsoporttal a Fővárosi Nagycirkusz programjához, keresse Kardos Katát, cirkuszpedagógiai referensünket a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.e-mail címen.

Hírlevél feliratkozás


  

Legolvasottabb híreink